EKÁER Tanácsadó

Az EKÁER rendszer bemutatása

2015.01.27. | frissítve: 2015.02.05. csütörtök

2015. január 1-jén indult el az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKÁER). A rendszer célja a termékértekesítések nyomon követése Magyarország területén belüli, valamint az Európai Unióval folytatott kereskedelmi kapcsolatokban. A rendszer online, valósidejű árukövetési eszköz, mely javítja a közúti áruforgalom átláthatóságát, erősíti a jogkövető piaci szereplők pozícióját, biztosítja a közterhek megfizetését és lehetővé teszi egyes kockázatos termékek mozgásának szorosabb figyelését.

A közúti szállításhoz kapcsolódó adatokat egy központi elektronikus rendszerben kell rögzíteni még a fuvarozás megkezdése előtt. A szállítóeszköz és a fuvarozott termékek részletes adatainak megadása lehetőséget ad arra, hogy az adó- és vámhatóság közúti ellenőrzések keretében is beazonosíthassa a szállítmányt, annak eladóját és vevőjét. A rendszer az év első napján indult el, a bejelentések megtételére ettől az időponttól van lehetőség. Azonban a NAV haladékot adott a piaci szereplőknek: 2015. február 28-ig az ellenőrzések során csak figyelmeztet és segédletet ad át a járművezetőnek, de mulasztás esetén nem bünteti sem őt, sem az áru eladóját vagy vevőjét.

Honlapunk célja, hogy részletes áttekintést nyújtsunk az EKÁER-rendszer használatáról a mezőgazdasági termelők, feldolgozók és kereskedők számára, valamint technikai és tapasztalati segítséget adjunk a kötelezettség megítéléséhez és a bejelentés megtételéhez.

A honlapon a felhasználók választ kaphatnak a gyakori kérdésekre, valamint szakértőinknek kérdéseket tehetnek fel. Várjuk szíves visszajelzéseiket és javaslataikat a honlapon elérhető információ bővítésére!